NORWAY - NORDKAPP

NORWAY – NORDKAPP

(Ιούλιος 2022)

Πέμπτη 30 Ιουνιου εκκίνηση από Πάτρα για Ιταλία.

Παρασκευή 1 Ιουλίου στην Ανκονα η ώρα 15 : 00 μεσημέρι αναχώρηση για το Βόρειο Ακρωτήρι.

Τρίτη 19 Ιουλίου Κοζάνη και τερματισμός του ταξιδιού!!!

Υπ’ όψιν και να σημειωθεί εξ αρχής!!!

Η άνοδος μου στο Βόρειο Ακρωτήρι της Νορβηγίας έγινε μόνο από την Νορβηγία και περιελάμβανε και τα Φθιορδ Λοφοτεν με αρχική πόλη εκκίνησης το OSLO.

Επέλεξα όλο το παραλιο κομμάτι της Νορβηγίας δίπλα στην Νορβηγίκη Θάλασσα και την Θάλασσα Μπαρεντς κι επιστροφή έκανα μέσω της Φινλανδίας και όλων των Βαλτικων Χώρων και κάποια στιγμή βρέθηκα στα Βαλκάνια για να μπορέσω να μπω Ελλάδα.

Σύνολο χλμ 13.000 χλμ

Με συγχωρείτε που σας το έγραψα αυτό εξ αρχής αλλά το τονίζω διότι εχει ιδιαίτερη σημασία μιας και το ταξίδι δεν έχει καμία σχέση προς την δυσκολία του αν το κάνεις μέσω Σουηδίας η μέσω Φινλανδίας.

Σημειωτέον ότι αν επιλέξετε την Φινλανδία η την Σουηδία για Άνοδο είναι 2.000- 2.500 χλμ λιγότερο και πολύ πιο εύκολο σε σχέση με την άνοδο από την Νορβηγία!!!

Γι αυτό κι όταν μιλάμε για NORDKAPP μιλάμε για Νορβηγία κι όχι για Σουηδία η Φινλανδία!!!

 Το ταξιδιωτικό αυτό δίνεται προκειμένου να εκλείψει κάθε φοβία προς τα ταξίδια στο εξωτερικό. Προσπάθεια μου είναι να αναλύσω όσο το δυνατόν πιο πολύ την διαδικασία ”ταξίδι στο εξωτερικό” ώστε να απομυθοποιηθεί και να προετοιμαστούν μελλοντικοί ταξιδευτές όσο το δυνατόν καλύτερα μέσα από τις δικές μου εμπειρίες.

Το ταξίδι που περιγράφω είναι ταξίδι στο Nordcapp στο βορειότερο ακρωτήρι της Ευρώπης. Για διανυκτέρευση χρησιμοποιείται και η  σκηνή μου και τα ξενοδοχεία βέβαια και παρέα το πιστό μου SUZUKI BANDIT 1250.

 Ήδη πολλοί έχουν αρχίσει και σταυροκοπιούνται από το τρίπτυχο Nordcapp σκηνή και μόνος κάτι που θεωρείται αρκετά δύσκολο , κάτι σαν το απόλυτο και υπέρτατο ταξίδι στην Ευρώπη με μηχανή…

Θα αρχίσουμε από τα βασικά προετοιμασία και όλες τις διαδικασίες πριν το ξεκίνημα.

Αν δεν έχεις το ελάχιστο 23 καθαρές διανυκτερεύσεις (με το πλοίο) για ένα τέτοιο ταξίδι μην το τολμήσεις καν όσες πιο πολλές μέρες έχεις περιθώριο τόσο πιο άνετα και χωρίς άγχος (βλ παρακάτω) θα βγει το ταξίδι. Η ημερομηνία που παίζει για το Nordcapp είναι να βρίσκεσαι επάνω από μέση Ιουλίου έως μέση Αυγούστου μιας και ακόμα και Ιούλιο θα συναντήσεις χιόνια και προς το τέλος Αυγούστου χαλάει ο καιρός.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρω κάτι βασικό για τα μεγάλα ταξίδια.

Καλό είναι να τα αντιμετωπίζουμε λες και έχουν ψυχή λες και αυτά μας κατευθύνουν και μας κάνουν την τιμή να τα πραγματοποιήσουμε,

με λίγα λόγια αφηνόμαστε να μας πάει όπως αυτό νομίζει. Δηλαδή πριν φύγουμε, χαράζουμε την διαδρομή στον χάρτη, από εκεί και πέρα όμως το που θα κάνουμε τις διανυκτερεύσεις, πόσα χιλιόμετρα την ημέρα πρέπει να κάνουμε είναι ζητήματα που δεν πρέπει να μας πολυαπασχολούν και η αιτία είναι ότι σε ένα τέτοιο ταξίδι υπάρχουν ένα σωρό λόγοι που μπορούν να σε καθυστερήσουν και να σε βγάλουν εκτός προγράμματος. Κάτι τέτοιο θα μας δημιουργήσει άγχος , τον χειρότερο εχθρό ταξιδιών στο εξωτερικό μιας και όσο λιγότερο στρες έχουμε τόσο η επιτυχία και η απόλαυση το ταξιδιού μεγαλώνει. Οπότε ακριβής προγραμματισμός είναι περιττός! Μας αρέσει το μέρος; Καθόμαστε άλλη μια μέρα. Είμαστε κουρασμένοι; Καθόμαστε άλλη μια μέρα ή ξυπνάμε πιο αργά αύριο, όλα είναι αποφάσεις τις στιγμής και πρέπει να λαμβάνονται, έχοντας στο βάθος του μυαλού μας πότε περίπου θέλουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας. Από την άλλη μια καλή ιδέα είναι αν λόγω καιρού κυρίως, βλέπουμε ότι στενεύουν τα χρονικά όρια του ταξιδιού και δεν μας ευνοεί, αλλάζουμε προορισμό, έτσι πριν φύγουμε ας έχουμε σχεδιάσει και ένα εναλλακτικό ταξίδι που θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε σε περίπτωση κολλήματος χωρίς να χρειάζεται να ψαχνόμαστε τελευταία στιγμή…

Ένα τέτοιο ταξίδι κοστίζει, όποτε αναγκαστικά κάνουμε ορισμένες θυσίες για την πραγματοποίηση του. Να υπολογίσετε περίπου στις 3000- 4000 ευροπουλα.

Το πιο ανεπαίσθητο είναι οι θυσίες να ξεκινούν αρκετά νωρίς, από τον χειμώνα, μιας και ο λαός λέει φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι.

Σε ένα τέτοιο ταξίδι η σκηνή είναι πολύτιμος σύμμαχος, αφού οι τιμές για camping στην Σκανδιναβία είναι εξευτελιστικές (3,5€ camping για σκηνή μηχανή και δυο άτομα).

Εγώ έστηνα ελεύθερα όπου μου άρεσε το μέρος και όπου με έπιανε η νύχτα…

Νυχτα….

Δεν νυχτώνει ποτέ στην Νορβηγία και γενικότερα στην Σκανδιναβία.

Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη παγίδα.

Οδηγεις 20 ώρες κι ακόμα ειναι μέρα!!!

Τα ξύλινα σπιτάκια σε όλα τα camping της Νορβηγίας τα οποία είναι χιλιάδες και θα τα βρειτε παντού κυμαίνονται από 50-80 € την βραδιά με δικό σου εξοπλισμό!!!

Κουβέρτες – sleeping bag.

Λέγοντας δωματιάκι εννοούμε μικρά ξύλινα δωματιάκια, μέσα στο camping, των τεσσάρων ατόμων τα οποία συμφέρουν και υπάρχουν σε αφθονία στα βόρεια, αν ταξιδεύουν μαζί δυο ζευγάρια ή τέσσερις μοτο.

Όσον αφορά τη σκηνή καλό θα είναι να λάβουμε υπόψιν μας ότι καθημερινά θα χρειάζεται τουλάχιστον μια ώρα (αναλόγως την σκηνή και την εμπειρία) στο στήσιμο και μάζεμά της καθώς και την επιπλέον κούραση.

17 μέρες camping ισοδυναμούν με κέρδος 500€ οπότε κρίνετε και πράττετε αναλόγως. Η δική μου προτροπή αν δεν πιέζεστε πολύ από λεφτά είναι να προτιμήσετε τα δωματιάκια κυρίως για την ξεκούραση που προσφέρουν και το ότι το πρωί αναχωρείς άμεσα χωρίς την καθυστέρηση της σκηνής και άμεσα σημαίνει περισσότερα χιλιόμετρα.

 Και στο ταξίδι αυτό η μπουγάδα είναι απαραίτητη λόγο έλλειψης χώρου.

Εγω βέβαια όσα πήρα τόσα φόρεσα δεν χρειάστηκε να πλύνω τίποτα!!

Αυτό θα το αφήσω στην κρίση του καθενός.

Βέβαια όταν τα άτομα ειναι δύο στην μηχανή – ζευγάρι ο χώρος γίνεται εννοείται λιγότερος.

Δηλάδη παίρνουμε δυο τρία από κάθε τι, ένα φοράμε ένα πλένουμε. Λυπάμαι κυρίες μου δεν γίνεται αλλιώς, υπολογίστε κάπου τέσσερις μπουγάδες σε διπλές διανυχτερεύσεις και πάρτε και κανά μανταλάκι μαζί σας για να μην κλέβεται από τα caravan την νύχτα όπως εγώ.

Να κανονίσετε έτσι τις μπουγάδες γιατί από αρκτικό κύκλο και πάνω δεν θα στεγνώνουν τα ρούχα σας το βράδυ απλωμένα. Φυσικά μιλάμε με πλήρη εξοπλισμό για μηχανή με κορντούρες πάνω κάτω μπότες και γάντια.

Πάντως άμα είναι το πρώτο σας ταξίδι θα πάρετε πολλά ρούχα μαζί σας όσο πιο έμπειροι γινόσαστε τόσο πιο λίγα ρούχα θα παίρνετε. Και άμα δείτε ότι κάτι δεν προβλέψατε το αγοράζεται δεν ήσαστε στην Σαχάρα. Αντίστοιχα αν κάτι που έχετε πάρει το κουβαλάτε άσκοπα το πετάτε γι αυτό δεν παίρνουμε το τελευταίας μόδας πανάκριβο μπλουζάκι μαζί μας παίρνουμε ρούχα χρήσιμα, δεν μας κάνουν τα αλλάζουμε.

Κάτι πολύ βασικό είναι κάθε μέρα να κάνετε μπάνιο έτσι και ρούχα δεν θα αλλάζεται καθημερινά αλλά και ξεκουράζεστε ο οργανισμός και αντιμετωπίζει καλύτερα το κρύο.

Για το δύσκολο κομμάτι της βροχής τώρα. Ξεχάστε μπότες αδιάβροχες γάντια αδιάβροχα και διάφορες υποσχέσεις σε βαλίτσες μπουφάν κλπ όλα μπάζουν βροχή με αυτή την προοπτική να ετοιμαστείτε. Το να βραχείτε έστω και λίγο με τις θερμοκρασίες που παίζουν εκεί επάνω και με την κούραση που θα έχει ο οργανισμός σίγουρα θα έχει δυσάρεστα αποτελέσματα στην υγειά μας.

 Οπότε γκέτες για τις μπότες μας και τα γάντια μας και φυσικά καινούργια αδιάβροχα που να εφάπτουν όσο το δυνατόν πιο καλά πάνω από το μπουφάν μας. Σακούλες για να έχουμε μέσα τα ρούχα μας στις βαλίτσες και το Tank bag και μερικές έξτρα μαζί μας.

Για το θέμα της μηχανής τώρα ο καθένας ξέρει καλύτερα αλλά αποφύγετε να κουβαλάτε πολλά εργαλεία, δεν πάτε Σαχάρα είπαμε, κάθε χωριό κάθε βενζινάδικο έχει συνεργείο που μπορείτε να εξυπηρετηθείτε.

Εργαλεία – Κιτ επισκευής!!

Φυσικά 2 kit επισκευής ελαστικού και δυο ασφάλειες για την αλυσίδα.

Τώρα για service δεν τίθεται καν θέμα μιας και τα χιλιόμετρα ταξιδιού είναι πολύ πιο ξεκούραστα για την μηχανή από το να κινείσαι μέσα σε πόλη ή σε επαρχιακό.

Λάδια θα αλλάξω στην Ελλάδα ύστερα από 13.500 χλμ.

Εάν πάλι θέλετε Λάδια βρίσκεις στο εξωτερικό δεν ξέρω αν θα βρει ο καθένας την αγαπημένη του μάρκα έτσι, ή κουβάλημα και συνεργείο ή λίγο ψάξιμο και αλλαγή και φίλτρου.

Πρέπει να καταλάβετε ότι ο μεγάλος εχθρός της μηχανής σε αυτά τα μέρη είναι η μεγάλη υγρασία έτσι πριν φύγουμε καθάρισμα και πέρασμα με σιλικόνη όλες τις φίσες τις μηχανής.

Θα αφήνεται την μηχανή για το βράδυ και το πρωί παντού θα έχει ελαφριά σκουριά από δισκόφρενα μέχρι βίδες που ποτέ δεν πίστευες ότι σκουριάζουν μην ανησυχείτε με το χέρι να το κάνεις φεύγει κατευθείαν αλλά το αναφέρω για να καταλάβετε τις συνθήκες. Καλή και σωτήρια ιδέα είναι να πάρετε μαζί σας κάλυμμα για την μηχανή για να την σκεπάζεται κάθε βράδυ μην νομίζεται ότι γίνομαι υπερβολικός αν έχετε λίγο χώρο σε καμιά σχάρα αποκάτω μην το ξεχάσετε. Άλλο σημαντικό είναι η μπαταρία της μηχανής οπωσδήποτε καινούργια γιατί από το φόρτισμα όλη μέρα έχει να αντιμετωπίσει χαμηλές θερμοκρασίες και υγρασία το βράδυ και την ακούει εύκολα.

 Σε ένα ανώδυνο πέσιμο οι μενετές είναι υποψήφιες να σπάσουν και να χαλάσουν και την τρόμπα έτσι μια δικιά μου λύση είναι μετράω να χωράνε τρία δάχτυλα και της κάνω μια τομή ώστε εκείνο το σημείο να αδυνατίσει και σε περίπτωση πεσάς αυτό το σημείο να σπάσει και να μπορούμε να μετακινηθούμε με την μηχανή μέχρι αντικατάσταση τους.

Μην ξεχάσετε  να πάρετε μαζί σας μια λίστα με το που βρίσκονται επίσημα συνεργεία από την διαδρομή που πηγαίνουμε, κινητό του αρχιμηχανικού μας και τα απαραίτητα χάντρες ματάκια κλπ.

Στο εξωτερικό από Ιταλία και μετά δεν έχετε να ανησυχείτε για κλοπές αλλά λίγο να φυλασσόμαστε δεν βλάπτει.

Από φόρτωμα μηχανής υπάρχουν πολλές πληροφορίες θα αναφέρω μόνο πως βολεύω την σκηνή.

Λοιπόν στο ταξίδι αυτό είχα το λουκάνικο και 60 λίτρα και μια αδιάβροχη βαλίτσα Givi 80 liter + τριπλετα βαλίτσες!!!!

 To μετάνιωσα πικρα !!

Οσα λιγότερα τόσο καλύτερα!!

Η μηχανή μου έπεσε δύο φορές σε στατικό πέσιμο διότι απ την κούραση που είχα δεν μπόρεσα να κρατήσω το βάρος της!!!

Φαρμακείο τώρα εγώ παίρνω μαζί κάποιο πολυβιταμινούχο (ένα την ημέρα) ένα καλό σπρέι για τα κουνούπια ( το Propolain δεν παίζεται ) αντισταμινικά, αλοιφή κορτιζονουχα, παυσίπονα-αναλγητικά ελαφριά βαριά, χαπάκια για την διάρροια, αντιβίωση amoxil, ελαφρό κολλύριο ή σταγόνες για τα μάτια, επιδέσμους διαφόρων μεγεθών, γάζες αλουμινίου αιμοστατικό σπρέι.

Στο καυτό θέμα των αποθηκευτικών μέσων αναμνήσεων. Εδώ υπάρχουν ένα σωρό γνώμες και απόψεις. Έχω δοκιμάσει με κάμερα αλλά ίσα η βαβούρα της και πιστεύω μια καλή φωτογραφία δεν αντικαθιστάτε με πλάνο από κάμερα. Προσωπικά δεν είμαι τις φωτογραφίας και τις περισσότερες φορές βαριέμαι αλλά σε αυτό το ταξίδι με το τοπία που έχει γίνεσαι λάτρης και οπαδός τις φωτογραφίας. Αξίζει να επενδύσετε και να πάρετε μια καλή ψηφιακή μηχανή με τις φωτογραφίες που θα τραβήξετε θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω. Μην ξεχνάτε αφού περάσουν μερικά χρονάκια μόνο αυτές θα σας βοηθάνε να θυμηθείτε τα τοπία. Αν έχετε και τρέλα με την φωτογραφία υπολογίστε χαλαρά άλλες 2 μέρες που θα φάτε καθυστερώντας με τις φωτογραφίες.

ΚΑΙΡΟΣ!!!!!!!

Στο θέμα του καιρού τώρα στην κεντρική Ευρώπη ισχύει ότι και για την Ελλάδα ο καιρός έρχεται από τα Δυτικά. Στην Νορβηγία τώρα ο καιρός που θα την επηρεάσει είναι ο καιρός της Σκοτίας. Οπότε ενημερωνόμαστε για τον καιρό της Σκοτίας και ξέρουμε τι καιρό θα κάνει σε λίγες μέρες. Το ιδιαίτερο σημείο είναι ότι αυτός ο καιρός χτυπάει την Νορβηγία χαμηλά και με το που πιάσει στεριά ανεβαίνει προς τα επάνω μέχρι το Ακρωτήρι…..

Ξεχάστε όλα αυτά που διαβάσατε τα γλυκόλογα!!!

Στην ΝΟΡΒΗΓΙΑ πάντα βρέχει!!!

Κι όταν εννοώ βρέχει – βρέχει….

Βρέχει μια ολόκληρη εβδομάδα 23 ώρες την μέρα!!!!

Σε βαθμό που να μην αντέχεις άλλο νερό εσύ κι η μηχανή!!!

Τα αδιάβροχα σας θα γίνουν οι καλύτεροι σας φίλοι!!!

Εγώ στο ταξίδι αυτό είχα τα ANORAK ελληνικό προϊόν τα οποία με έβγαλαν ασπροπρόσωπο…

Τα αδιάβροχα θα τα φοράτε όλη μερά και θα σας γίνουν συνήθεια…

Θα τα φοράτε για δύο λόγους.

Ο πρώτος λόγος η βροχή και ο δεύτερος το κρύο κι ο αέρας…

Και πιστέψτε με κάνουν δουλειά…

Κόβουν πολύ κρύο!!!..

Αυτά είχα να σας πω για το δικό μου NORDKAPP.

Κατά τα άλλα είναι ένα ταξίδι που πρέπει…

Τίποτα δεν πρέπει.

Οποιος μπορεί αξίζει να το κάνει και να το ζήσει ο καθένας όπως ο ίδιος αισθάνεται εκείνη την στιγμή!!!

Θα ακούσεις χίλιες δύο ιστορίες πριν φύγεις…

Η ουσία είναι μια..

Βαράς μίζα κι έφυγες!!!

Μόνο τότε θα έχεις άποψη για το Nordkapp και για το κάθε ταξίδι!!!

Στα χαρτιά στα λόγια στα καφενεία και στο Facebook όλα φαίνονται εύκολα….

Υγ 1) Να σημειωθεί πως στο δικό μου Nordkapp ήμουν μόνος!!!

Και αν θα το έκανα ξανά πάλι μόνος θα το έκανα.

Ίσως επειδή είμαι εγωιστής και θέλω όλη την χαρά δική μου….

Ίσως επειδή είμαι ρεαλιστής κι υπεύθυνος όπως είπε ο Κύριος Μάνεσης στην εκπομπή που κάναμε και με είπε Υπεύθυνο.

Οποίο λάθος και να κάμω το τίμημα να είναι δικό μου!!!!

Υγ 2) Οποίος φίλος – Συντροχος χρειάζεται την οποιαδήποτε πληροφορία είμαι εδώ για να τον βοηθήσω.

Γιατί είπαμε…

Η γνώση είναι για να μεταδίδεται και να μοιράζετε!!

 

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην γυναίκα μου Θεοδοσια Πιτενη που ηταν μαζι μου σε ολο αυτο το ταξιδι και μοιραζομουν ολο το αγχος και τα διαφορα προβληματα του ταξιδιου μαζι της!!

 

Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στον Κύριο Μάνεση και στην εκπομπή του Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση ο οποίος με έβγαλε στον αέρα την Κυριακή που βρισκόμουν στην Σφαίρα στο Nordkapp για να κάνουμε το ρεπορτάζ και το αφιέρωμα στο ταξίδι αυτό της Νορβηγίας.

 

Ενα μεγαλο ευχαριστω  στον ( Δάσκαλο )  μου στα πρώτα μου μοτοσικλετιστικα μου βήματα τον Νικόλαο Κάβουρα.

Πήγα να ξεχάσω παραλίγο τον καλό μου αδερφικο φίλο και μηχανικό μου Λαζαρος Αμπατζιδης  που ήταν εκεί όταν τον χρειάστηκα πριν από το ταξίδι και στο ταξίδι!!!

Λάζαρε σε ευχαριστώ πολύ για όλα.

Επίσης το συνεργείο μου για το άψογο service και της μηχανής μου και της φιλίας μας.

Βασιλης Γκαρναρας

 

Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Konstantinos Mitsakis  στον γκουρού του τουρισμού με μοτοσυκλέτα τον οποίο όταν τον ρώτησα για το Nordkapp η για έναν γύρω στα Πυρηναία η αντίδραση του και η απάντηση του ήταν κάθετη!!!

Το συζητάς Γιώργη??

Nordkapp εννοείται!!!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους σας που ταξιδευατε μαζί μου αυτές τις μέρες.

Και στα επόμενα με υγεία.

Με τιμή!!

Γεώργιος.Ζ.Τσιουμας

magelanos.gr